Evropska poslanka Irena Joveva se je v petek, 31. marca 2023, udeležila pogovora z dijakinjami in dijaki Gimnazije Kranj. Spregovorili so o aktualnem dogajanu v Evropski uniji ter delu poslanke v Evropskem parlamentu. Mladi so postavili  številna zanimiva vprašanja, ki so zajemala tematike vse od programa Erasmus do uporabe umetne inteligence v izobraževanju. Joveva je pri slednji poudarila, da ne smemo pozabiti, da umetna inteligenca potrebuje ideje, ideje pa ustvari človek. “Ne želim si doživeti dneva, ko bo umetna inteligenca pomembnejša od človeške,” je dodala.

Uvodoma so mladi omenili program Erasmus+, ki študentom omogoča, da si sami organizirajo izmenjavo in študij v tujini, medtem ko dijakom to organizira samo šola ali učitelj, ki mora pridobiti akreditacijo Erasmus na področju splošnega šolskega izobraževanja. Njihovo vprašanje se je nanašalo na poenostavitev organizacije izmenjav za dijake kot tudi za pedagoge.

Evropska poslanka je mlade seznanila z obstojem t.i. mladinske izmenjave, ki poteka izven šolskega okolja. Mladi lahko z vodjo, ki mora biti polnoleten, organizirajo izmenjavo, v okviru katere se  udeležijo dejavnosti, ki navadno obsegajo različne delavnice ali razprave.

Dijake je zanimal tudi poslankin pogled na volilno pravico 16-letnikov na volitvah v Evropski parlament. Poslanka je odgovorila, da s tem ne bi imela nobenih težav, a je hkrati opozorila, da to ne bi pozdravilo politične apatičnosti, katere se je treba lotiti bolj sistemsko.

Velik del vprašanj med pogovorom se je navezoval na digitalizacijo in njeno uporabo v izobraževanju.

”Mislim, da se v resnici nihče od nas ne zaveda še dejanskih zmožnosti vpliva umetne inteligence. Izogniti se ji ne moremo več, kvečjemu bo tega vedno več, zato je prav, da jo ob ustreznih znanjih in regulacijah uporabimo v svojo korist. Pomembno pa je, da pri takih orodjih uporabljamo zdravo kmečko pamet. Prav je, da obstajajo, toda vse v mejah normale.”

Joveva je dejala, da bi lahko uporaba aplikacij, kot je ChatGPT, v šolah pomenila manjše vlaganje truda v izobraževanje, s tem pa bi se kakovost znanja lahko zmanjšala. Zanašanje na tehnologijo, da delo opravi na mesto nas v času osebnostnega razvoja, lahko negativno vpliva na družbo.

”Četudi je iznajdljivost dobra vrlina, je uporaba takšnih orodij lahko tudi zgolj znak lenobe. Tudi podatki so velikokrat lahko napačni. Treba je biti pozoren, uporabljati znanje, uporabljati svojo, človeško inteligenco – najprej in predvsem.”

Dijake je zanimala tudi nedavna prepoved uporabe aplikacije TikTok za vse evropske uradnike. Po mnenju poslanke je bilo to na mestu, saj je absolutno na prvem mestu varovanje osebnih podatkov, je pa dodala, da bi bila popolna prepoved te aplikacije, za vse, preveč radikalna.

Vsak se mora sam odločiti, ali se bo odločil sodelovati na določenem družbenem omrežju ali ne. Nedvomno pa bi morali pristojni vse uporabnike ali potencialne uporabnike zelo jasno in nedvoumno obvestiti oziroma obveščati o visoki tveganosti zlorabe osebnih podatkov ali še česa hujšega. Če se ob tem zavedanju še vedno odločiš uporabljati neko aplikacijo, potem tudi sprejmeš vse morebitne negativne posledice.”

Joveva je pogovor na ‘kremšniti’, kot ljubkovalno pravijo Gimnaziji Kranj, sklenila s pozivom mladim, naj ostanejo aktivni, radovedni, predvsem pa uvidevni.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja