Digitalne storitve, med njimi tudi digitalne platforme in trgovine, so hitro rastoč sektor. Evropski poslanci v novem aktu o digitalnih storitvah želijo jasne predpise, ki bodo varovali zasebnost državljanov in pravice potrošnikov. Vztrajajo, da morajo velike platforme prevzeti odgovornost, malim pa je treba omogočiti rast. Na plenarnem zasedanju bodo glasovali o treh poročilih, s katerimi bodo orisali svoje prioritete.

Saj poznate tisto “povej mi, s kom se družiš, in povem ti, kdo si”? No, zdaj veliko bolj velja “pokaži mi svoj ‘feed’ in povem ti, kdo si”. Internetni svet prikazuje točno tako, kot nam ga ponujajo algoritmi. Vsakemu izmed nas drugače, in to na podlagi naših osebnih podatkov, ki se prodajajo tistemu, ki je zanje pripravljen odšteti največ denarja. Produkt smo mi, algoritmi pa točno vedo, komu kaj ponuditi. Žal vedo tudi to, kdo je bolj dovzeten za teorije zarot, dezinformacije in manipulacije. S tem sistemom se torej enostavno manipulira ljudi, brez večjih težav se organizirano širi dezinformacije in teorije zarot, prodaja nelegalne, škodljive izdelke, brezsramno se uporablja sovražni govor, celo spodbuja se k nasilju in žal pogosto dejansko do nasilja tudi pride. S tem sistemom se torej okoriščajo tisti politiki, ki zlorabljajo strah, razočaranje in jezo ljudi za svoje partikularne interese, ki bijejo kulturno vojno z mediji in duhovi preteklosti. S tem sistemom se torej spodkopava zaupanje ljudi v stroko in avtoritete, znižuje se kakovost javne debate ter splošne kulture in posledično se – kar je najhuje – onemogoča reševanje tistih resnično perečih težav ljudi.

Akt o digitalnih storitvah je eden od nujnih odgovorov na ta sistem. Odgovor z zahtevami za transparentnost algoritmov, z označevanjem izvora oglaševanj, predvsem političnih, in zavajajočih informacij ter s postavljanjem jasnih pravil moderiranja vsebin na spletu. Bomo pustili tehnološkim podjetjem, da odločajo, kaj ostane na spletu in kaj ne? Ne, ker samoregulacija pač ni dovolj, zasebne korporacije s svojimi algoritmi na čelu preprosto ne morejo in ne smejo imeti monopola nad javnim prostorom, za svojo vlogo pa morajo prevzeti odgovornost! Ljudje moramo vedeti, kdo stoji za prikazovanjem vsebin na družbenih omrežjih, nad svojo identiteto pa moramo imeti nadzor mi.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja