Poslanke in poslanci so na četrtkovem izrednem plenarnem zasedanju, ki je prvič v zgodovini Unije potekalo na daljavo, izkazali podporo ukrepom EU v boju proti pandemiji COVID-19 in se zavzeli za močno solidarnost pri pomoči državljanov. Pozvali so k sodelovanju in ohranitvi odprtih notranjih meja, da bi lahko nemoteno dostavljali medicinsko opremo, osnovno blago in storitve.

Ob robu zasedanja je evropska poslanka Irena Joveva izpostavila, da je “glavna naloga Unije skrb za državljanke in državljane. Ne le z zagotavljanjem ukrepov za preprečevanje širitve virusa, ampak tudi z zagotavljanjem sredstev za ustrezno opremo, zdravstveno opremo.” Nadaljevala je, da sprejetje ukrepov zaradi katerih so se poslanci zbrali virtualno ne bo dovolj, zato pričakuje, da bodo v kratkem sledili še drugi ukrepi.

Celotno izjavo se lahko ogledate spodaj.

Na plenarnem zasedanju so bili sprejeti naslednji trije ukrepi: 

  • Naložbena pobuda v odziv na koronavirus – ukrep bo preusmerili 37 milijard evrov razpoložljivih sredstev EU iz kohezijskih politik v zdravstvene sisteme, mala in srednja podjetja, trge dela in druge ranljive dele gospodarstev držav članic.
  • Razširitev Solidarnostnega sklada EU – ukrep bo zagotovil, da se bo področje delovanja Solidarnostnega sklada EU razširilo tudi na nujne primere v javnem zdravju, kot so medicinska pomoč, preprečevanje, spremljanje in nadzor širjenja bolezni. Tako bo evropskim državam v letu 2020 na voljo do 800 milijonov evrov.
  • Začasna ukinitev EU pravil glede letaliških slotov – ukrep, ki bo odpravil prakso praznih letov v času izbruha novega koronavirusa. Začasna prekinitev pomeni, da letalske družbe ne bodo obvezane, da izvedejo vsaj 80 % letov, kar jim po EU pravilih zagotavlja, da v naslednji sezoni (od oktobra 2020) ne izgubijo svojih letaliških slotov. Začasna ukinitev bo veljala za celotno letošnjo poletno sezono od 29. marca do 24. oktobra.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *